Marek Sýkora paměť

Marek Sýkora PAMĚŤ

Marek Sýkora PAMĚŤ

Tento článek/nečlánek s malinko netradičním názvem Marek Sýkora PAMĚŤ píšu spíše kvůli skutečnosti, že většinu článků se snažím koncipovat vždy na palčivá témata. Rád bych tedy nyní vložil pár mých soukromých tipů, a protože mám na svém blogu možnost napsat cokoli, tak si tu vyleju srdíčko a napíšu dvě poznámky k myšlenkám, které já osobně považuji za zajímavé ale ne tolik, abych na ně psal celý článek zvlášť. 🙂

 

Kdy je nejlepší čas začít s paměťovou atletikou?Marek Sýkora paměť

Na toto se mě občas ptáte, ale  psát článek pouze k tomuto je zbytečné, protože se dá odpovědět jednou větou. Čím dříve, tím lépe. A abych Vás nedeprimoval v případě, že jste dětská léta již propásli, tak dodám: Nikdy není pozdě! Sám jsem s paměťovou atletikou začal až kolem 20 let. A nyní mám v paměťových disciplínách několik českých rekordů. Ikdyž oproti světovým výsledkům nic moc.

Výhoda, že budete vést své dítě touto cestou již od mladého věku je jasná. Dítě bude umět využívat lépe celý potenciál svého mozku a bude umět celý mozek správně zapojovat pokaždé, když to bude potřeba. Marek Sýkora paměť

Nevýhoda je ta, že čím mladší dítě máte, tím více práce s ním budete mít. Když přednáším na středních školách, tak mám pro studenty připraveno pár wow momentů, kde si samí řeknou “wow! to bylo super jak jsme si zapamatovali 40 ciferné číslo aniž bychom se vůbec museli snažit.” Díky tomuto wow momentu si studenti sami uvědomí, že by jim to mohlo pomoci. Na malé dítě ale wow momenty tolik nefungují a musíte ho k tomuto přístupu déle vést.

Něco málo k tématu učení a děti jsem zmiňoval i v minulém článku “učení není mučení”, který naleznete ZDE.

Marek Sýkora paměť

Jak často trénovat, abyste měli dobrou paměť?

Kupodivu stačí málo. Samozřejmě, že čekáte odpověď typu “čím více tím lépe”, ale není to pravda. Zdá se, že existuje hranice, kdy množství vynaloženého úsili již nesouvisí s tím, že se budete posouvat vpřed. Pokud se paměťové atletice a lepší paměti obecně, chcete věnovat, tak při dosažení této bariéry musíte začít zapojovat lepší stravu, pohybový trénink na prokrvování mozku a postupně budete muset trénovat i hlubší soustředění. Sám si (když netrénuji na žádnou událost) dávám jen 5 miutové tréninky jednou až dvakrát denně, kdy si třeba ve volné chvíli zkusím cvičně projet balíček karet, složím poslepu Rubikovu kostku atd. Stejně tak mám i kartičky náhodných slov a náhodných čísel a také mám kartičky pro binární kódy. Na začátku ale i s malým úsilím ucítíte největší výsledky. Takže hurá!

Marek Sýkora paměť

No a to je asi vše ke článku Marek Sýkora PAMĚŤ, abych se nerozepisoval zbytečně ze široka.

Děkuji a krásný den i za společnost Paměťová škola, s.r.o.

A příště se opět podíváme na nějaký trik, jak si něco lépe zapamatovat.

 

Sdílením pomůžete!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest